AvalehtEelmineSisukordPrindi

21.6. Õigusakti koostamine ja edastamine

Kohanime määramise õigusakti koostamist on põhjalikumalt käsitletud ja näiteid toodud peatükis „Kuidas koostada kohanime määramise õigusakti”.

Üldiselt tuleb väikekoha ja liikluspinna kohanime kehtestamise õigusakt esitada rahandusministeeriumile ja Maa-ametile. Seejuures piisab dokumentide digitaalkujul esitamisest e-kirjaga aadressil kohanimeregister@fin.ee.

Alates 2012. aastast peab omavalitsus maaüksuste aadressiandmete muudatused esitama aadressiandmete menetlusrakenduse kaudu ADS-i infosüsteemi.

Alates 2014. oktoobrist saab omavalitsus kõigi hoonete ja hooneosade, sealhulgas ka EHR-is olevate hoonete ja hooneosade, koha-aadresside ning ruumikujude muudatused esitada ADS-i menetlusrakenduse kaudu. ADS-i menetlusrakendusse laekuvad ka omavalitsuse poolt ehitisregistrisse tehtud koha-aadresside ja ruumikujude muudatused, kuid sel juhul on menetluskäik mõnevõrra pikem ja tülikam.

Alates 2012. aasta 1. jaanuarist tuleb omavalitsustel nii maaüksuste, hoonete kui ka hooneosade koha-aadresside andmed esitada ADS-i infosüsteemi. Süsteemi saab sisestada ka koha-aadressi kehtestamise õigusakti andmed. Maaüksuse kohanime kehtestamise õigusakt peab omavalitsusel kohanimeseaduse kohaselt olemas olema, kuid seda kellelgi esitada ei ole vaja.

SisukordPrindi